Структура та органи управління закладом
Управлінські органи в гімназії
Управлінські органи в гімназії
З метою оптимізацїї управління життєдіяльністю гімназії створюють органи управління, діяльність яких дає змогу враховувати потреби учасників освітнього процесу. Наявність розгалуженої структури управлінських органів вимагає організації їх взаємодії, координації роботи всіх підрозділів.
До структури управлінських органів належать:
— органи колегіального управління школою (конференція, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступнику);
— адміністрація школи (директор, його заступники з навчально-виховної роботи);
— органи громадського самоврядування (учнів (учком), учителів (профком), батьків (батьківський комітет)).
Органи колегіального управління гімназією
Органами колегіального управління гімназією є конференція, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках. їх діяльність координується залежно від потреб колективу і завдань гімназії.
Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування гімназії (в малочисельних закладах — загальні збори колективу). Делегатів конференції з правом голосу обирають збори учнів, збори вчителів та інших працівників, збори батьків і представників громадськості в однаковій кількості від кожної категорії. Конференція затверджує статут, вносить корективи, розробляє напрями розвитку школи, підвищення ефективності освітнього процесу, здійснює пошуки додаткового фінансування, зміцнення матеріально-технічної бази. За необхідності створює тимчасові, постійні комісії з різних напрямів діяльності школи, визначає їх повноваження, скликається не менше одного разу на рік.
Основним колегіальним органом управління закладу освіти є Педагогічна рада.
Статут закладу — сукупність нормі правил життя колективу з урахуванням його особливостей і перспектив розвитку.
Він не повинен суперечити основним державним документам про школу, обмежувати права учасників освітнього процесу (вчителів та учнів). Затверджується її засновником та реєструється відповідним органом державного управління освітою.
Органи громадського самоврядування
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування здобувачів освіти, органи самоврядування працівників закладу освіти ,органи батьківського самоврядування, повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.
Вищим органом громадського самоврядування працівників закладу освіти є загальні збори трудового колективу.